NEW YORK! NEW YORK!

The city that never sleeps

10 oktober 2016 gingen we samen met oprichtster van “Weddingplanners International, BWPN” Danielle en 2 andere Nederlandse weddingplanners op studiereis en kregen we de kans om kennis te maken met de trouwbranche in New York. We hebben ons laten inspireren door grote wedding professionals. We zullen deze unieke ervaring nooit vergeten! Het was ver boven onze verwachtingen!

ny-16

Maandag, dag 1

Eindelijk!! het is zover: vijf meiden, gewapend met grote “bijna lege” koffers op business trip naar New York georganiseerd door de BWPN. Na een relaxte reis van zo’n 8,5 uur !!!4 Films ;-)!!! kwamen we aan op JFK international Airport. Hier stond een onwijs gave LIMO voor ons klaar om ons te brengen naar het Wolcott Hotel in Midtown.

ny-1

We verdeelden de kamers en konden we ons klaar maken voor het diner, hoe kan het ook anders, HAMBURGERS!!! Door het tijdsverschil gingen we redelijk op tijd naar bed om ons klaar te maken voor de volgende dag! “Toos” Danielle en Jorien deelden een kamer en Stephanie, Marian en Celeste deelden de andere kamer. Vanuit ons raam hadden we een spectaculair uitzicht op de Empire State Building!

ny-22 ny-3

Dinsdag, dag 2

Vroeg op, zodat we kunnen genieten van NEW YORK. Vandaag staat op het programma……….. een bezoek aan de bruidsmode winkel van VERA WANG in de Madison Avenue. Hier kregen we een rondleiding van Toni en zij vertelde ons hoe zij werken en ervoor zorgen dat iedere bruid zich de meest belangrijke vrouw voelt tijdens het passen van één van de indrukwekkende bruidsjurken. We mochten een kijkje nemen bij de mooiste jurken. De jurk die ze gebruikten in de film Bride Wars en gedragen werd door Kate Hudson hing er ook. Een super mooie ervaring.

ny-17    ny-19

Daarna hadden we tijd om de stad te verkennen en te shoppen. Met de hop on, hop off bus was het DE manier om in zo’n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk te zien. Zo deden we de Downtown tour en gingen we naar het One World Trade Center en het National September 11 Memorial. Wat indrukwekkend om te zien.

ny-4   ny-5   ny-7

ny-10  ny-9  ny-8

Om te shoppen gingen we naar Times Square om ons uit te leven in de M&M’s store, de Disney Store en al die andere mega winkels die daar zijn. We keken onze ogen uit. Na een lange dag, waarvan we niet wilde dat deze stopte zijn we terug gegaan naar het hotel. Nagenietend en na veel gegiechel vooral door “Giggly” Stephanie vielen we als een blok in slaap om de volgende dag weer vroeg, maar dan ook echt vroeg op te staan.

ny-20

ny-13   ny-26

Woensdag, dag 3

Vroeg………..zzzzzz…….. 5 uur ging de wekker. We hadden deze dag een afspraak met Rene Hofstede van MILLE FIORI. Niet alleen een geweldige bloemist die bekend staat om veel bloemen te verzorgen voor o.a. Armani, maar ook een leuke inspirerende man. Om 7 uur (heeeel vroeg) zouden we samen met hem de New Yorkse flowermarket bezoeken. We zagen de mooiste bloemen, exotische planten, pompoenen, potten en decoratie. “The place to be” voor een bloemist. We werden er helemaal vrolijk van.

ny-23   ny-25   ny-43

ny-42   ny-33

Na het bezoek aan deze bloemenmarkt gingen we samen met Rene ontbijten bij l’Amico. Een leuk restaurant met de lekkerste ontbijtjes. Eieren op brood, Pannenkoeken, wafels en nog veel meer. Tijdens dit ontbijt konden we Rene alle vragen die we hadden aan hem stellen. Hierdoor kwamen we erachter dat deze man zijn eigen weg ging, doorzette en na al deze jaren nog steeds passie heeft voor zijn werk. Toen we ons rond gegeten hadden, rolden we onszelf naar buiten en kregen we even de tijd om alles er weer af te werken. Dus shopten we er weer op los, alleen al om al deze calorieën te verbranden. 😉

ny-29  ny-30  ny-37

Na kilometers gelopen te hebben, gingen we naar onze volgende afspraak.

Onze volgende afspraak was in de middag bij een trouw locatie THE UPPER STORY. Een locatie in de D&D building. Een geweldig gebouw met een fantastisch uitzicht. Een locatie waar ook veel Bar Mitzvah’s, babyshowers, en bridalshowers gegeven kunnen worden.

ny-44

Van hieruit liepen we naar onze volgende afspraak. Het bezoek aan THE PLAZA HOTEL. Het hotel dat ondere andere bekend is van de Film Home Alone 2 en de kinderboekenserie Eloise at the Plaza. Avonturen van een 6 jarig meisje die op de bovenste verdieping van het Plaza hotel woont samen met haar Nanny. We mochten een kijkje nemen in the Terrace room & the Grand Ballroom. Een geweldige klassieke locatie waar veel bruiden van dromen om daar te mogen trouwen. Als afsluiting van dit bezoek kregen we een onwijs lekkere Champagne aangeboden van het Plaza Hotel en wiebelden we na de champagne met rode wangetjes het hotel uit.

ny-14   ny-48   ny-34

Tijd om te eten!! Op zoek naar een pizza tent in de buurt van het hotel. Je zou verwachten dat dit een makkie is in New York. Maar hier hebben we toch een flinke wandeling voor moeten maken. Na deze maaltijd waren er een paar die nog zin hadden in shoppen bij de beroemde Macy’s. Na overbelasting van de creditcards en de benodigde inkopen van “Lost in Macy’s“ Jorien verlieten we net voor sluitingstijd de Macy’s om ons klaar te maken voor bed en ons voor te bereiden voor de 4e dag.

Donderdag, dag 4

Deze dag begon rustig. Een winkel waar je gewoon geweest MOET zijn als je houdt van Sex and the City. De beroemde MAGNOLIA’S BAKERY. De lekkerste cupcakes van de wereld wordt er gezegd. Nou wij als testpanel moesten dit natuurlijk uitproberen en dus trokken we erop uit. Een kleine knusse vintage bakery in een leuke wijk van New York. Zoveel keus en het zag er allemaal verrukkelijk uit. Na zeker een kwartier bedenken welke cupcakes we nou zouden moeten gaan proeven hadden we onze keus gemaakt. Buiten op het terras voor de deur in het zonnetje en een groot stuk chocoladetaart… What else??? Helaas konden we niet alles uitproberen, maar als troost konden we een boek kopen met recepten om het thuis zelf uit te proberen. So wish us luck! Om nog meer van New York te kunnen zien besloten we weer op de bus te springen en de uptown tour te doen. Ze konden onze voeten even rusten en we toch weer genoeg zien van wat New York ons te bieden heeft. Onze tourguide in de bus, en tegelijkertijd een Yankees fan, vermaakte ons met zijn leuke verhalen over de rijke kant van New York. De “famous people” die daar wonen en hoe wij daar een huis kunnen bemachtigen mochten we dit willen. 😉

ny-36   ny-35

ny-46   ny-40

In de middag hadden we een afspraak met Adrian en Janelle van de IRA LIPPKE STUDIOS. Met de luxe van een taxi lieten we ons brengen. Een hele aardige taxichauffeur uit Bangladesh had de grootste gesprekken met “Biggg Potato” Marian en hij vertelde haar de bruiloft tradities in Bangladesh en dat zij daar ook genieten van de grote Nederlandse aardappel. Een heel leuk weetje van een aardige, maar moeilijk verstaanbare Bengaalse New Yorker.

ny-18

Nu waren we er achter gekomen dat bruidszaak van Kleinfeld, je weet wel……. van “Say Yes to the dress”, daar om de hoek zat. Dus wij als weddingplanners konden dan ook niet anders dan even binnenlopen om te vragen of we mochten spieken. Geweldig om te zien, zenuwachtige bruidjes op zoek naar hun droomjurk! Heel erg leuk om dit gezien te hebben, ook al was het maar heel even.

ny-41  ny-39  ny-38

Bij de IRA LIPPKE STUDIOS werden we vriendelijk ontvangen. De foto’s en films door hen gemaakt waren geweldig en zorgen voor emotie. Echt next level fotografie en videos. We konden er geen genoeg van krijgen en raakten niet uitgepraat met Adrian over fotografie en video in het algemeen. Een leuke gast met fantastische droge humor. Bescheiden, maar toch heel zeker van zijn kunnen. Het gesprek met hem was voor ons allen inspirerend en zal ons zeker verder kunnen helpen in ons eigen bedrijf. Onze gedachten maakten overuren en zo vertrokken we weer met nieuwe ideeën terug naar ons hotel.

Vrijdag, dag 5

De dag van vertrek. De laatste dingen die we nog heel graag wilden doen was een wandeling in Central Park en op zoek naar een speelgoedwinkel voor de laatste cadeautjes voor het thuisfront. Een speelgoedwinkel in New York, een makkie zou je zeggen!! Maar niks is minder waar. Onze zoektocht duurde al 5 dagen en dit was onze laatste kans om (door een tip van een tourguide) de zo nodige speelgoed winkel te vinden. Zonder cadeautje voor de kinderen thuis komen is gewoon not done. Dus met goede hoop vertrokken we……. Onze laatste optie.

ny-47

Toen we de bewuste straat inreden was er geen speelgoedwinkel te bekennen. Onze moed zakte langzaam in onze schoenen. We besloten het maar te vragen aan een bewoner daar en deze vertelde ons dat er niet echt een speelgoedwinkel was, maar meer een feestwinkel. Voor de zekerheid zijn we toch maar gaan kijken en daar stond hij. Een grote playmobil pop buiten. Dit moest het zijn!!! Eenmaal binnen waren we verrast. Een SPEELGOEDWINKEL. Niet groot, maar ze hadden er speelgoed. Ons geluk kon niet meer op en laatste cadeaus werden gekocht. Blij als een kind verlieten we de winkel en besloten we nog 1 laatste stop te doen. CENTRAL PARK!! De rust in een park, midden in de drukte van New York. Het zonnetje scheen en het was echt genieten. “American Film dreamer” Celeste kon haar geluk niet op. Ze waande zich in 1 van de vele Amerikaanse films die ze gezien had. Haar American dream is uitgekomen. New York was een feit!! Central Park als afsluiter. Wat hebben we genoten met z’n allen. Wat hebben we veel geleerd. En niet zoals we van te voren dachten dat we de trends op het gebied van trouwen zouden ontdekken. Want waar we achter gekomen zijn is dat ze in New York geen voorloper zijn op het gebied van trends. Wel werden wij door alle gesprekken enorm geïnspireerd en weten we dat we de goede kant op gaan!

ny-45

ny-50

Helemaal kapot, maar oh zo enthousiast vertrokken we weer met de Limo naar het vliegveld. We weten nu al dat we ooit terug gaan. De stad die energie geeft en vol inspiratie zit. New York is just one of a kind. We raden het zeker aan iedereen aan om deze mooie stad te bezoeken. Het heeft zoveel te bieden. Misschien als destination wedding in gedachte? Of een idee om er op huwelijksreis naartoe te gaan! Let’s go for it!

ny-28

ny-31

ny-21

With love Stephanie & Celeste

Alle foto’s zijn met onze Iphone gemaakt.